All-on-4 İmplant Tekniği

Table of Contents

All on 4 diş implantı işlemi çene önünde yeterli kemik alanına sahip kişiler için Türkiye’de sıklıkla uyguladığımız yöntemlerden biridir. Sabit diş protezi olduğundan all on four implant işlemi hastalara oldukça büyük konfor sağlamaktadır. Bu nedenle hastalar bu tedaviyi çok tercih etmektedir.

All-on-4 Diş İmplantı Prosedüründe Neler Var?

All on 4 dental implant işlemi özellikle arka bölgelerde kemik erimesi fazla olan hastalarda uygulanan bir sistemdir. Bunun nedeni çeneye gelen kuvvetlerin diş implantları tarafından kolaylıkla taşınabilmesini sağlamaktır.
Türkiye’deki All on 4 diş implantlarında; Öncelikle ön bölgeye 2 adet diş implantı yerleştirilir. Daha sonra sırt bölgesine açılı olarak 2 adet özel implant daha yerleştirilir. Bu implantlar diğer implantlara göre biraz farklı model implantlardır.

Daha uzun ve daha büyük implantlardır. Böylece All on 4 diş implantı uygulanarak 6 implantın yükünü taşıyabilecek hale gelir. Daha sonra 4 diş implantının üzerine hibrit porselen dişler takılarak diş tedavisi tamamlanabilir.

All-on-4 Diş İmplantına Kimler için uygundur?

All on 4 diş implantları için iyi adaylar genellikle;

• Yaralanma nedeniyle çok sayıda dişini kaybetmiş insanlar.
  • Diş çürümesi nedeniyle çok sayıda dişini kaybetmiş kişiler.
  • İlerlemiş diş eti hastalığı olan kişiler.
  • Dişlerinin restorasyonundan önemli bir fayda göremeyen veya dişlerini restore ettiremeyen kişiler.
  • Doğru adayların arklarının tamamı eksik olmayabilir ancak değiştirilmesi gereken önemli sayıda dişleri vardır. Diş implantları veya diş kemerinin tamamının değiştirilmesi için yapılan geleneksel protezler arasında kalan bir diş hastasıysanız,

All on 4 diş implantı sizin için iyi bir seçim olabilir ve iyi bir aday olabilirsiniz. Ancak All on 4 diş implantının kriterleri, protez veya tekli veya çoklu implantlardan biraz farklıdır. Bu nedenle sizin için uygun olup olmayacağı bireysel olarak belirlenmektedir. Diş hekiminin muayenesi ve röntgen çekilmesi sonrasında sizin için uygun tedavi planı yapılacaktır.

All On 4 Dental İmplant Nasıl Uygulanır?

All on 4 diş implantı işlemi Türkiye’de son dönemde en yoğun kullanılan tedavilerden biridir. Cayra Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği’nde All on 4 diş implantlarını, ağzında hiç dişi olmayan veya çok az dişi olan, aynı zamanda çekime ihtiyaç duyan kişilere uygulamaktayız.

İşlem öncesi implantların tam olarak nereye yerleştirileceğine karar vermek için diş kliniğimizde panoramik röntgen çekilmektedir. Bu sayede implantların açılarını, kalınlıklarını ve uzunluklarını doğru bir şekilde tespit edebiliyoruz.

Üst çene bölgesinin arka bölgelerinde kemik kaybı olduğunda sinüs aşağıya doğru sarkar. Alt çenedeki kemik kaybı durumunda alt çenedeki sinir çene kemiğine yaklaşır. Dolayısıyla bu durumlarda arka bölgelere diş implantı uygulanması mümkün değildir.

Çene kemiğinin arka bölgeye implantasyonu için kemik tozu tedavisi yapılarak çene kemiğinin implantasyona hazırlanması gerekir.

Türkiye’de All on 4 diş implantı tedavisinde üst veya alt çeneye 4 implant yerleştiriyoruz. Bu implantlardan öne doğru 2 adet paralel implant yerleştiriyoruz. Diğer 2 implantı ise arka bölgeye yakın açıyla yerleştirilmektedir.

Daha sonra implantların üzerine 12 adet dişi taşıyacak titanyum bar hazırlıyoruz. Bu çubuk bu 4 implantın içine vidalanmıştır. Dişleri o çubuğun üzerine yerleştiriyoruz.

Dolayısıyla normal yöntemle kullandığımız implantlar 8-10 milimetre iken All on 4 diş implantı tekniğinde kullanılan diş implantları 15-16 milimetre ve daha sağlamdır. Bu sayede implantların taşıma yükü ve direnci oldukça yüksektir.

All On 4 Dental İmplant İşleminin Faydaları Nelerdir?

Eğer tam oturmayan veya rahatsız edici protezleriniz varsa all on 4 yöntemiyle bunları kalıcı olarak sabit, doğal görünümlü, hissi veren ve fonksiyon gösteren dişlerle değiştirmek aradığınız çözüm olabilir. Türkiye’deki All on 4 diş implantları, yalnızca dört implant kullanarak tam bir sıra (üst ve/veya alt) kalıcı, doğal görünümlü, hissi veren ve işleyen dişleri yerleştirerek doğal gülümsemenizi ve ağız fonksiyonunuzu tek bir günde geri kazandırır.Türkiye’de hastalar All on 4 diş implantlarını aşağıdaki avantajlardan dolayı tercih etmektedir:

• Doğal dişler gibi görünür, hisseder ve çalışırlar
  • Hareket etmezler veya düşmezler; böylece güvenle yemek yiyerek, konuşarak, şarkı söyleyerek ve hatta öpüşerek hayatın tadını doyasıya çıkarabilirsiniz.
  • Prosedür bir günde tamamlanabilir, böylece ameliyatta harcanan süre, rahatsızlık, endişe ve rahatsızlık en aza indirilir.
  • Kemik grefti gibi karmaşık cerrahi prosedürlere ihtiyaç duymadan, çoklu implantlardan daha basit bir işlemdir.

All On 4 İmplant Sisteminin Fiyatı Ne Kadar?

All-on-4 implant sisteminin fiyatı kullanılan implantların türlerine göre değişmektedir. Farklı tedavi ve implant türleri ile birlikte sizin için en doğru tedavi ve ücret planını diş hekimimizden alabilirsiniz. Ücretsiz muayene için hemen bize ulaşın.

All On 4 Diş İmplantı Ne Kadar Sürer?

All on 4 diş implantı işlemi her çene için ortalama 2-3 saat sürmektedir. Hastalar 3 ay boyunca kullanabilecekleri geçici protezlerini aynı gün kullanmaya başlayabilirler. Kliniğimizde hastalarımızın, implantların çene kemiğine kaynama süresi 3-6 ay geçtikten sonra kalıcı protezleri için yeniden başvurmaları gerekmektedir.

All-on-4 İmplantında Herhangi Bir Komplikasyon Var Mı?

Cerrahi bir müdahale olan All on 4 implant prosedüründe tamamen nadir görünen komplikasyonlar oluşabilmektedir. Bu riskler ve yan etkiler konusunda bilgili olmalısınız. Ağrı, ameliyat sonrası kanama veya şişlik. Bunlar kısa sürede ortadan kalkacak sorunlardır.

All-on-4 İmplant Diş İmplantının İyileşme Süreci Nasıldır?

İyileşme dönemi kabaca iki aşamaya ayrılabilir. İlk aşama diş etlerinizin ameliyatın yaralarını onarmasına izin vermektir. Bu, bir veya iki hafta sürebilecek hızlı bir iyileşme süreci olacaktır. İmplant ameliyatı sonrasında ilk hafta istirahat etmeniz önemle tavsiye edilir. İlk günlerin zor ve acı verici olmasını bekleyin. Kendinizi yumuşak yiyeceklerle sınırlamanız gerekecek. Ayrıca ameliyattan kaynaklanan acıyı da yönetmeniz gerekir.

All-on-4 İmplant İşleminden Sonra Nelere Dikkat Etmelisiniz?

All-on-4 diş implantı tedavisinden sonra hastaların standart implant ameliyatlarında olduğu gibi ağız hijyenlerine dikkat etmeleri gerekmektedir. Doktorlarımızın verdiği tıbbi tedavileri ve önerileri aksatmadan uygulamalısınız.
All on four diş implantı işleminin hastalar için en büyük avantajı, implant uygulamasından sonra dişin aynı gün yerleştirilmesi ve büyük bir cerrahi müdahaleye gerek duyulmamasıdır. Dolayısıyla bu durum hastalarımıza büyük bir özgüven ve rahatlık sağlıyor. Hastalarımız dişlerini rahat, fonksiyonel ve estetik olarak kullanmaya başlarlar.

Sıkça Sorulan Sorular?

All On Four implant sabit mi?

Evet. All-on-4 implant sistemi sabit olarak uygulanmaktadır.

All On Four ömrü ne kadardır?

All on Four implant tedavisi sonrasında düzenli olarak ağız bakımı yapan ve doktor kontrollerini takip eden hastalar için yurt dışındaki araştırmalara göre 20 yıla kadar dayanabilmektedir. All on Four implant tedavinizin uzun ömürlü olabilmesi için ağız hijyeni ve  kontrollerinizi düzenli yaptırınız.

Hiç dişi olmayana kaç implant gerekir?

Tamamen diş olmayan ağızlarda eğer hastaların kemik durumları uygunsa, minium 8 implant uygulanabilmektedir.

2024 yılında implant fiyatları ne kadar?

Kliniğimizde 3 farklı türde implant mevcuttur dolayısıyla fiyatlar implantın türüne göre değişmektedir.

OTHER TREATMENTS